ضرورت جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
 
ظروف یکبار مصرف گیاهی شرکت ره آور بنیان کرد(خدمتگذار طبیعت)
توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی
 
 

جایگزینی ظروف یکبار مصرفگیاهی با ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای کاهش خطرات تهدید کننده سلامت انسانها ضروری است
  امروزه با توسعه شهرنشینی و کمبود وقت انسانها بویژه افراد شاغل ، استفاده از
ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای صرف جویی در وقت و مصرف آب و همچنین راحتی استفاده از آن ، آن هم با هزینه کم رواج گسترده ای پیدا کرده است.
بویژه در ماههایی از جمله محرم و صفر و رمضان برای توزیع غذاهای نذری ، استفاده از
ظروف یکبار مصرف ضرورتی غیر قابل اجتناب است و به گفته مسئولان مصرف ظروف یکبار مصرف در این ماهها 20 درصد بیشتر از دیگر ایام سال است.
ایران با مصرف سالانه 570 هزار تن
ظروف یکبار مصرف ، جزء 10 کشور نخست دنیا در مصرف این ظروف است.
و اما تنها کارخانه تولید
ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خراسان جنوبی نیز سالانه یک میلیارد و 650 میلیون ظروف یکبار مصرف تولید می کند که 40 درصد آن در خود استان و مابقی در استانهای دیگر کشور به مصرف می رسد .
با اینکه بیشتر خانواده ها از
ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده می کنند اما شاید کمتر کسی از مضرات این ظروف آگاهی داشته باشد.
طوفانی نژاد کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی خراسان جنوبی گفت : ایجاد خستگی ها ، کم خوابی ، بیماریهای عصبی ، کم شدن پلاکتها و هموگلوبین خون و بیماریهای گوارشی تنها گوشه ای از مضرات فراوانی است که استفاده مکرر از
ظروف یکبار مصرف پلاستیکی دارد..
این ظروف تحمل دمای بیشتر از 65 درجه سانتیگراد را ندارد و به همین علت هنگام استفاده آنها برای انتقال غذا و یا نوشیدنی های داغ ، مواد شیمیایی به کار رفته در ساخت
ظروف یکبار مصرف آزاد شده و به ماده غذایی داخل ظرف انتقال می یابد و همانطور که همه می دانیم پلاستیک از مشتقات فرآورده های نفتی است که انتقال این مواد شیمیایی به مواد غذایی و مصرف آن سرطانهای کبد ، پروستات و ریه را برای مصرف کنندگان در پی دارد.
طوفانی نژاد همچنین افزود : استفاده مکرر
ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و انتقال مواد غذایی داغ با آن ، بیماریهای ایجاد شده را از طریق ژن از نسلی به نسل دیگر منتقل می کند و در واقع مضرات مصرف این ظروف تا سالها گریبان گیر زندگی مصرف کنندگان است..
تصور بسیاری از ما مصرف کنندگان این است که با دور ریختن
ظروف یکبار مصرف و تبدیل شدن آن به زباله دیگر خطر استفاده از این ظروف سلامتی ما را تهدید نمی کند.
اما واقعیت چیز دیگری است!
صالحی مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی نیز گفت :
ظروف یکبار مصرف پلاستیکی پس از وارد شدن به چرخه محیط زیست 200 تا 500 سال برای تجزیه وقت لازم دارند که در این مدت بسیاری از مواد شیمیایی آنها وارد چرخه محیط زیست و در واقع زندگی خودمان می شود.
با وجود تمام این مضرات امکان حذف
ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از زندگی انسان امروزی امکان پذیر نیست . پس باید به دنبال راه حلی برای جایگزینی این ظروف با موادی کم خطرتر و نزدیکتر به طبیعت باشیم.
بهترین جایگزین برای
ظروف یکبار مصرف پلاستیکی ، ظروف یکبار مصرفگیاهی است که فناوری تولید آن از سال 1384 وارد ایران شده و بعد از کشورهای آمریکا ، انگلیس ، آلمان و ایتالیا ، کشور ما پنجمین کشور دنیا و تنها کشور خاورمیانه است که در حال حاضر با دانش و فناوری کاملا داخلی ، این ظروف را تولید می کند.
کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی خراسان جنوبی گفت :
ظروف یکبار مصرفگیاهی از نشاسته ذرت ،گندم و برنج تهیه می شوند که عنصر اساسی تشکیل دهنده آنها نشاسته است.
استفاده از انرژی کمتر در فرآیند تولید ، تحمل دمای 90 تا 100 درجه سانتیگراد ، نداشتن مواد شیمیایی تهدید کننده سلامتی و از همه مهمتر برگشت آن به چرخه محیط زیست در مدت 3 تا 6 ماه از جمله ویژگیهایی است که استفاده از
ظروف یکبار مصرفگیاهی و جایگزین کردن آن به جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی را ضروری تر می کند.
نکته جالب تر این است که
ظروف یکبار مصرفگیاهی حتی اگر تجزیه نشوند می توان از آن به عنوان منبع غذایی مناسب برای احشام و مراکز دامپروری استفاده کرد.
به جاست که در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، دولت با اعطای تسهیلات مناسب به واحدهای تولید
ظروف یکبار مصرف پلاستیکی ، صاحبان این صنعت را متقاعد به تبدیل واحدهایشان به واحدهای تولید ظروف یکبار مصرفگیاهی کند تا هم خطرات کمتری سلامت جامعه را تهدید کند و هم صاحبان واحدهای تولید ظروف یکبار مصرفپلاستیکی ، توان تولیدی خود و اشتغال کارگران شان را از دست ندهند . برای جایگزینی ظروف گیاهی به جای پلاستیکی ، نیاز است که ماشین آلات تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با ماشین آلات مخصوص تولید ظروف گیاهی تعویض شود که نیاز به تسهیلات مناسب دارد.
کاهش قیمت
ظروف یکبار مصرفگیاهی هم می تواند از راهکارهای مناسب دولت برای تشویق مردم به استفاده از این ظروف به جای ظروف یکبار مصرفپلاستیکی باشد.
از طرفی چون ایران تنها کشور خاورمیانه در تولید
ظروف یکبار مصرفگیاهی است می توان با توسع این صنعت زمینه صادرات به کشورهای همسایه و افزایش ارزآوری برای کشور را فراهم کرد.
امیدواریم کشور عزیزمان ایران در چشم انداز آینده همزمان با سال 2015 که هفتاد درصد از مواد پلاستیکی موجود در دنیا با مواد گیاهی جایگزین خواهد شد ، در ردیف اولین تولیدکنندگان این محصول کم خطر باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


شرکت ره آور بنیان کرد اولین و بزررگترین مجتمع توزیع ظروف یکبارمصرف گیاهی www.rahavarco.com آدرس دفتر مركزي : تهران - جردن ، خیابان اسفندیار ، پلاک 6 ، طبقه اول 88783180– 88784257– 021
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجتمع توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی و آدرس rahavar-bonian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 64392
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 64392
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما